sunnuntai 23. syyskuuta 2012

The päätös

Tätä harkittiin pitkään ja hartaasti.
Punnittiin ja mietittiin.
Lopulta piti vain uskaltaa irroittaa.
 
 
7 vuotta sitten puusepäksi valmistuttuani en olisi uskonut jos joku olisi kertonut, että tulen toimimaan ihan pian myyjänä.
Minäkö myyjänä, minähän olen käsityöläinen?
Niin siinä vain kuitenkin kävi ja 7 vuotta aikaa hurahti eteenpäin.
Vaikka työnkuvani on ollut paljon, paljon muutakin kuin myyntityötä,
on taiteilija ja käsityöläinen minussa alkanut pyrkiä taas ulos.
Se tahtoo luoda, tehdä ja toteuttaa entistäkin enemmän.
En voi enää tukahduttaa sitä ja sanoa sitten kun on aikaa, sitten joskus.
En voi enää kieltää minua olemasta minä.
 
Tahdon löytää taas kipinän, sen tunteen kun rakastaa sitä mitä tekee.
 
Niinpä palaan juurilleni, rakennustyömaalle.
Sinne josta aikoinaan nykyiseen työpaikkaani päädyin.
 
Muutaman viikon päästä lopetan nykyisessä työssäni ja ryhdyn rakentamaan KotiKolosta yhdessä urakoitsijamme kanssa.
Peltorit päässä hääriessäni ja nikkaroidessani minulla on aikaa miettiä tulevaisuutta,
mitä minä tahdon, mihin suuntaan lähden kulkemaan?
 
Pelottaako minua?
Kyllä,
mutta
en myöskään malta odottaa kun saan vasaran käteeni ja pensselin maalipurkkiin.
Saan nikkaroida, luoda, tehdä ja suunnitella aamusta iltaan.
 
Kutsunkin tätä nollaukseksi. Irtiotto joka toivottavasti on tie onnellisempaan elämään.
 
Hohoi tulevaisuus, minä olen matkalla sinne päin!
 
Kuva lainattu täältä
 
 
 
 
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mielessä? Jotain sydämellä? Kerro ihmeessä mitä :)