keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Tärkeintä vuodessa 2014

Olen jo muutaman päivän miettinyt mitä kirjoittaisin vuodesta 2014. Mitä tahdon siitä muistaa tai mikä oli tärkeää. Selailin postauksia ja kuvia vuoden varrelta, paljon on tehty ja touhuttu, muutama asia on edelleen kesken ja jotkin asiat jopa painuneet unohduksiin.
En kuitenkaan kokenut ahaa-elämystä selatessani postauksia. Mikään asia ei noussut sellaiseksi josta erityisesti tahtoisin tänään kirjoittaa. En tiedä johtuuko se siitä, että taakse katsoessani, kaikki tuntuu usvaiselta, eilinkö minä tuon hetken, teinkö minä kaikki nuo asiat?
On pakko myöntää, vuosi on ollut rankka, mutten minä sitä poiskaan vaihtaisi.


Sitten se iski, kuin salama tai raketti konsanaan.
Asia jonka tunnen voimakkaasti luissa ja ytimissäni. Asia joka saa jaksamaan läpi harmaimmankin päivän. Asia joka tuntuu olevan koko vuoden 2014, kirkkain ja kantavin muisto.

Tämä asia kätkeytyy ja kiteytyy loistavasti seuraavaan upeaan kappaleeseen:


"ihmiset kuin mantraa sitä toistelee
entä jos sen voima niin vain vähenee
en sitä suurta sanaa tahtois kuluttaa
enkä sanoo ääneen en ees kirjoittaa

kuin karhuemo pentujaan ja luoja luomiaan
niin minä sinua vaan
vaik leipä loppuis vesikin yksi pysyis kuitenkin
minä sinua vaan

ja jos joku päivä sinä enää et
sittenkin ois mulla selvät sävelet
vaihtokauppaa käyvät toiset tunteillaan
minä tiedän että sua ainiaan

kuin karhuemo pentujaan ja luoja luomiaan
niin minä sinua vaan
vaik leipä loppuis vesikin yksi pysyis kuitenkin
minä sinua vaan

ja jos joskus syliin mustan maan
mä sua joudun kantamaan
niin minä sinua vaan"


Tämä tunne on kantanut minut läpi tämän vuoden, se on antanut voimaa ja uskoa. Se on antanut meille kaikille turvallisen kodin ja levähdyspaikan arjen keskellä. Tämä on tärkein asia tässä vuodessa ja ihan jokaisessa, menneessä ja tulevassa. Tänä vuonna vain havahduin näkemään sen kirkkaammin kuin koskaan. Tämän asian avulla, voimme antaa toisillemme sen kaikkein tärkeimmän ja kalleimman jota maailma tarvitsee ollakseen hitusen parempi paikka meille kaikille.

Ihaninta vuodenvaihetta ja yllätyksellistä sekä upeaa vuotta 2015!
Kiitos, että olette olemassa, minä teitä vaan<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mielessä? Jotain sydämellä? Kerro ihmeessä mitä :)